Izobraževanje, šolstvo (razno)
Moderator: Vse
Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Visokošolsko izobraževanje namenja premalo časa obvladovanju čustev, urjenju človeških vrednot, uporabni psihologiji in filozofskemu svetovanju." (Vir: 07)
1. Visokošolsko izobraževanje je "usmerjeno" izobraževanje, nekakšna specializacija.
2. Še marsičesa bi se bilo potrebno "priučiti" zase (in za druge), za življenje ...
3. Drži, da v srednji šoli še ni dovoljšnje stopnje zrelosti, morda na koncu (4. letnik).
1. Visokošolsko izobraževanje je "usmerjeno" izobraževanje, nekakšna specializacija.
2. Še marsičesa bi se bilo potrebno "priučiti" zase (in za druge), za življenje ...
3. Drži, da v srednji šoli še ni dovoljšnje stopnje zrelosti, morda na koncu (4. letnik).
Re: O izobraževanju (splošno)
Srednjeveško šolstvo (pred okrog 1000 leti)
"Učitelji so uporabljali vedno isto metodo: prečitali so odlomek besedila, ki so ga izbrali v delu posvetnega ali cerkvenega pisca, ga tolmačili in skušali nato izzvati razgovor s slušatelji.
Vsi so se seveda izogibali povedati kaj novega." (Vir: 68)
"Učitelji so uporabljali vedno isto metodo: prečitali so odlomek besedila, ki so ga izbrali v delu posvetnega ali cerkvenega pisca, ga tolmačili in skušali nato izzvati razgovor s slušatelji.
Vsi so se seveda izogibali povedati kaj novega." (Vir: 68)
Re: O izobraževanju (splošno)
"Univerzi v Salernu (medicina) in v Bologni (rimsko pravo) se omenjata že v X. in XI. stoletju in sta gotovo starejši kakor univerza v Parizu (op.: pozno 12. stoletje)." (Vir: 68)
Re: O izobraževanju (razno)
Prva slovanska abeceda je 'glagolica'.
Meniha Ciril in Metod sta jo sestavila iz grških črk in z dodatkom črk za posebne slovanske glasove.
Razen tega sta v slovanski jezik prestavila dele Biblije in druge cerkvene knjige.
V spremenjeni in dopolnjeni obliki je kot 'cirilica' še danes v rabi v Rusiji in drugih slovanskih deželah. (Vir: 68)
Meniha Ciril in Metod sta jo sestavila iz grških črk in z dodatkom črk za posebne slovanske glasove.
Razen tega sta v slovanski jezik prestavila dele Biblije in druge cerkvene knjige.
V spremenjeni in dopolnjeni obliki je kot 'cirilica' še danes v rabi v Rusiji in drugih slovanskih deželah. (Vir: 68)
Re: O izobraževanju (razno)
Sploh nobenega časa ne uporablja.Vse napisal/-a: Junij 1, 2022, 10:41 pm "Visokošolsko izobraževanje namenja premalo časa obvladovanju čustev, urjenju človeških vrednot, uporabni psihologiji in filozofskemu svetovanju." (Vir: 07)
1. Visokošolsko izobraževanje je "usmerjeno" izobraževanje, nekakšna specializacija.
2. Še marsičesa bi se bilo potrebno "priučiti" zase (in za druge), za življenje ...
3. Drži, da v srednji šoli še ni dovoljšnje stopnje zrelosti, morda na koncu (4. letnik).
V OŠ imaš vseeno: kot razrednik se s tem ukvarjaš, svetovalno službo imaš; kup spec. pedagogov, jih bo kmalu več kot učiteljev.
V gimnazijah je tega bistveno manj.
Na fakulteti pa sploh ne vem, da bi kaj tega bilo.
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
O ocenjevanju in vzgojnih ukrepih mora odločati pedagoška stroka, ne pa starši oziroma pravniki, saj morajo starši razumeti, da vzgoja v šoli poteka drugače kot v družini. (Vir: 19)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Če učiteljski poklic ni cenjen zato, ker učitelj v razredu nima nobenih pravic več ter ima hkrati manj pravic od učenca in dijaka (študenta), nima nobenih vzgojnih vzvodov več, zakaj bi vztrajal v poučevanju.
Mladi v šolah učitelje in profesorje preizkušajo, jih provocirajo, saj potrebujejo v njih trdno oporo.
Učitelj zaradi vseh predpisov stopi v ozadje in mlad človek v njem ne vidi več avtoritete." (Vir: 19)
Mladi v šolah učitelje in profesorje preizkušajo, jih provocirajo, saj potrebujejo v njih trdno oporo.
Učitelj zaradi vseh predpisov stopi v ozadje in mlad človek v njem ne vidi več avtoritete." (Vir: 19)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
Za učitelja ni pomembno samo, koliko zna, ampak tudi, kakšen je kot človek, kako je iskren in kako je predan svojemu poklicu, ki je pravzaprav poslanstvo. (Vir: 19)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Žalostno je tudi to, da celo svetovna usmeritev trajnostnega razvoja govori samo pravicah in načrtno izpušča dolžnosti.
Potem se ne čudimo rezultatom!" (Vir: 19)
Potem se ne čudimo rezultatom!" (Vir: 19)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Vse večji vpliv ima majhen delež agresivnih narcisoidnih staršev, ki svoje permisivno vzgojene 'sončke' postavljajo na piedestal.
'V bran njihovih pravic' so v sedanjem pravnem okviru zmožni izredno otežkočiti delo ravnateljem in učiteljem." (Vir: 18)
'V bran njihovih pravic' so v sedanjem pravnem okviru zmožni izredno otežkočiti delo ravnateljem in učiteljem." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Po besedah mag. Mojce Mihelič, ravnateljice OŠ Danile Kumar v Ljubljani, so na njihovi šoli pred časom enemu od učencev izrekli vzgojni opomin, ker je z nevarnim orodjem namerno ogrozil druge učence.
Starši so se zoper opomin pritožili na šolsko inšpekcijo, ki je ugotovila proceduralno napako, tako bi vzgojni opomin propadel, če ne bi vmes pretekel zaradi zakonskega določila o omejenem roku trajanja.
Starši so torej oporekali postopku, ne pa nesprejemljivemu ravnanju svojega 'sončka'." (Vir: 18)
1. Tako namerno kaznivo dejanje si zasluži vsaj ukor.
Ironično: je bil opomnjen, ker ni bil uspešen v vzetju življenja učencu?
2. Proceduralna napaka: jasno, ker učitelji na šoli poleg vzgojne izobrazbe nimajo še vsaj doktorata iz prava.
Starši so se zoper opomin pritožili na šolsko inšpekcijo, ki je ugotovila proceduralno napako, tako bi vzgojni opomin propadel, če ne bi vmes pretekel zaradi zakonskega določila o omejenem roku trajanja.
Starši so torej oporekali postopku, ne pa nesprejemljivemu ravnanju svojega 'sončka'." (Vir: 18)
1. Tako namerno kaznivo dejanje si zasluži vsaj ukor.
Ironično: je bil opomnjen, ker ni bil uspešen v vzetju življenja učencu?
2. Proceduralna napaka: jasno, ker učitelji na šoli poleg vzgojne izobrazbe nimajo še vsaj doktorata iz prava.
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Srž problema je, da vzgojni opomin ni več pedagoški, pač pa je postal upravni postopek, opozarja Miheličeva.
Šola je postala upravna namesto vzgojna institucija, toda otrok se ne da obravnavati z zakoni in upravnimi postopki." (Vir: 18)
Šola je postala upravna namesto vzgojna institucija, toda otrok se ne da obravnavati z zakoni in upravnimi postopki." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Mimogrede, osnovno šolo ureja na stotine zakonov in pravilnikov.
Če doma otroci žal dobijo napotke za družbeno nesprejemljivo ravnanje, mora biti šola korektiv, ki otroka pouči, zakaj je dejansko takšno ravnanje za vse okoli njega nesprejemljivo." (Vir: 18)
Če doma otroci žal dobijo napotke za družbeno nesprejemljivo ravnanje, mora biti šola korektiv, ki otroka pouči, zakaj je dejansko takšno ravnanje za vse okoli njega nesprejemljivo." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Družina primarno vzgaja otroke, šola jih socializira v širši družbi.
Toda šola težko prepreči, da bi se razvili v neobčutljive egoiste, ki vidijo le sami sebe, če so tako usmerjeni tudi njihovi starši." (Vir: 18)
Toda šola težko prepreči, da bi se razvili v neobčutljive egoiste, ki vidijo le sami sebe, če so tako usmerjeni tudi njihovi starši." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Žal je naša zakonodaja kontradiktorna, karkoli šola naredi, se da skoraj vedno dokazati, da je bilo nekaj narobe." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Na Nizozemskem imajo za otroke s hujšimi vedenjskimi težavami centre, kakor jih začasno prešolajo." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Pogosto se je pritoževal na inšpektorat za šolstvo zaradi povsem banalnih stvari.
Enkrat je v prijavi ravnateljici zoper njo v daljšem zapisu pisal, da je bila nekega dne slabe volje in je njegovega otroka ogovorila z mrkim pogledom. Pri tem se je skliceval na kršitev zakona o osnovni šoli.
Absurd, ki po nepotrebnem izčrpava zaposlene v šoli.
Seveda na koncu ni bilo nič." (Vir: 18)
Enkrat je v prijavi ravnateljici zoper njo v daljšem zapisu pisal, da je bila nekega dne slabe volje in je njegovega otroka ogovorila z mrkim pogledom. Pri tem se je skliceval na kršitev zakona o osnovni šoli.
Absurd, ki po nepotrebnem izčrpava zaposlene v šoli.
Seveda na koncu ni bilo nič." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Enkrat je sledila prijava, ker učiteljica njegovega otroka ni mogla spraševati za bralno značko, saj je bilo tedaj na urniku nekaj drugega. Kaj hujšega!
Spet je stekel inšpekcijski postopek.
Ta oče je nenehno pisal nekaj strani dolge dopise na šolo in zahteval vse mogoče dokumente.
V nekaj letih so mu jih elektronsko dostavili ne za nekaj sto, ampak najbrž kar za nekaj tisoč strani." (Vir: 18)
Spet je stekel inšpekcijski postopek.
Ta oče je nenehno pisal nekaj strani dolge dopise na šolo in zahteval vse mogoče dokumente.
V nekaj letih so mu jih elektronsko dostavili ne za nekaj sto, ampak najbrž kar za nekaj tisoč strani." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Njena kolegica se je psihično zlomila, ni zdržala takšnega nenehnega šikaniranja.
Na vsako pojasnilo je sledil še daljši zapis. Mahal je s predpisi. Nastopal je kot pravni zastopnik svojega otroka in ne kot oče." (Vir: 18)
Na vsako pojasnilo je sledil še daljši zapis. Mahal je s predpisi. Nastopal je kot pravni zastopnik svojega otroka in ne kot oče." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Tudi inšpektorica je zaupala učiteljici, da so na inšpektoratu ljudje že izgoreli zaradi takšnih zadev." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Največja težava je izrek tretjega vzgojnega opomina, ki mu sledi prešolanje.
Toda ob odločbi o izključitvi učenca iz šole se mora navesti tudi, kam se ga vpiše.
Tu je zaplet: seveda se drugi ravnatelji branijo sprejeti vzgojno problematične učence, predvsem pa njihove praviloma zelo sporne starše." (Vir: 18)
Toda ob odločbi o izključitvi učenca iz šole se mora navesti tudi, kam se ga vpiše.
Tu je zaplet: seveda se drugi ravnatelji branijo sprejeti vzgojno problematične učence, predvsem pa njihove praviloma zelo sporne starše." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Dušan Merc, nekdanji ravnatelj OŠ Prule v Ljubljani, se spomni, da se je neka mama zoper šolsko oceno pritoževala vse do vrhovnega sodišča."
"Seveda ni uspela, Mercu pa se zdi neverjetno, da se je celo vrhovno sodišče ukvarjalo s tako bedarijo.
Pogosto se tudi šolski inšpektorat ukvarja s povsem nesmiselnimi stvarmi." (Vir: 18)
"Seveda ni uspela, Mercu pa se zdi neverjetno, da se je celo vrhovno sodišče ukvarjalo s tako bedarijo.
Pogosto se tudi šolski inšpektorat ukvarja s povsem nesmiselnimi stvarmi." (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
Odvetnik Janez Tekavec opozarja, da so si agresivni starši priborili možnost diktiranja, kdaj in kako bo ocenjen njihov otrok, ter celo to, kakšno oceno bo dobil. (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
Šolski sistem spodbuja učence zgolj k individualizmu in tekmovalnosti s pridobivanjem najboljših ocen. (Vir: 18)
Re: Izobraževanje, šolstvo (razno)
"Poudarja se pravice učencev, ob kršitvah njihovih dolžnosti pa je permisivna zakonodaja učitelje omejila z orodji za kaznovanje, saj si z administrativnimi kaznimi le 'nakopljejo dodatno delo', ko morajo pisno utemeljevati svoje ukrepe.
Zbirokratiziranost postopkov izdaje ukrepov je dobesedno pripeljala do norosti - npr. šolski inšpektorat se štiri mesece zadržuje na eni šoli zaradi izdaje vzgojnega opomina učencu, ki je med sošolce vrgel nevaren predmet.
Naglaša se postopek in ne dejanje!" (Vir: 18)
Zbirokratiziranost postopkov izdaje ukrepov je dobesedno pripeljala do norosti - npr. šolski inšpektorat se štiri mesece zadržuje na eni šoli zaradi izdaje vzgojnega opomina učencu, ki je med sošolce vrgel nevaren predmet.
Naglaša se postopek in ne dejanje!" (Vir: 18)